Programma am:dag 2018

De am:dag bestaat uit 3 plenaire live-shows, am: talks, am: beurssessies en am: expertsessies.
Het aanbod is divers. U kiest wat u interessant vindt.

Gert-Jan Mijnen
AM: BEURSSESSIE
09:50 - 10:20
13:10 - 13:30

Leren van Kifid-uitspraken

Het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening doet dagelijks uitspraken over actuele zaken die financieel dienstverleners aangaan. Het meest gezochte zoekwoord op amweb is Kifid. Dat zegt wel iets over het belang dat aan deze uitspraken wordt gehecht! Tijdens de amdag kunt u in drie sessies leren van Kifid-uitspraken. Drie advocatenkantoren, Polis Advocaten, V&A Advocaten en Sumrin Advocaten, nemen recente jurisprudentie met u door.

Lisette de Haan

Lisette is sinds 2004 advocaat en heeft altijd de verzekerings- en aansprakelijkheidsrechtelijke praktijk uitgeoefend. Zij is advocaat en partner bij V&A Advocaten. Lisette publiceert, spreekt en doceert regelmatig. In 2011 heeft zij de Grotius opleiding Onderneming en Aansprakelijkheid afgerond. Ze is lid van de Vereniging voor Verzekeringswetenschap (VVVW) en de Vereniging voor Aansprakelijkheids- en schadevergoedingsrecht (VASR).

Luc Tacx

Luc Tacx is advocaat en partner bij Sumrin Advocaten. In 1992 is hij als advocaat begonnen en deed in vrijwel alle facetten van het recht bij middelgrote advocatenkantoren en bij een verzekeringsmaatschappij ruime ervaring op. In augustus 2014 sloot hij zich als partner aan bij Sumrin advocaten. In zijn praktijk houdt hij zich onder meer bezig met de aansprakelijkheid van financiële dienstverleners, waaronder banken, verzekeraars en (assurantie)tussenpersonen.

Maartje Boender

Maartje is civielrechtelijk en strafrechtelijk afgestudeerd aan de Radboud Universiteit in Nijmegen. In 2008 is zij beëdigd als advocaat. Zij heeft zich sindsdien toegelegd op het aansprakelijkheids- en verzekeringsrecht en veel proceservaring opgedaan. In juli 2018 heeft Maartje de overstap gemaakt naar V&A Advocaten. Zij houdt zich met name bezig met beroepsaansprakelijkheid, materiële schades en polisgeschillen.

Robin van Beem

Advocaat en partner bij Polis Advocaten Robin van Beem is gespecialiseerd in het verzekerings- en aansprakelijkheidsrecht en in intermediaire distributie. Hij adviseert en procedeert voor intermediairs en hun klanten in aansprakelijkheidszaken en verzekeringszaken. Denk hierbij aan dekkingsgeschillen, uitleg van polisvoorwaarden, samenloop, regres en fraude. Daarnaast begeleidt hij intermediairs bij bedrijfsovernames en portefeuilleovernames. En adviseert hij over alles waar een intermediair in de dagelijkse bedrijfsvoering mee te maken krijgt.

AM: BEURSSESSIE
13:10 - 13:30

De 5 valkuilen van Estate Planning

- Aangeboden door Lindenhaeghe

Wanneer iemand plotseling overlijdt, moet er veel geregeld worden. Naast het verdriet is er dan de stress van het papierwerk. Wanneer alles is uitgezocht, komen de vragen. Kan de partner in het huis blijven wonen? Is er een nabestaandenpensioen? Testament(en)? Een Estate Planner helpt deze vragen beantwoorden en problemen voorkomen. Bent u Financieel Adviseur, Hypotheekadviseur, Echtscheidingsadviseur, Financieel Planner of Fiscalist (particulier gericht) dan mag u deze sessie niet missen.

Leo Brunt

Leo werkt als Manager Trainers & Examens bij Lindenhaeghe. In deze functie is Leo verantwoordelijk voor de ontwikkeling en groei van mensen. Hij verzorgt vaardigheidstrainingen, permanente educaties, masterclasses, maatwerktrainingen en permanent actueel. Daarnaast coacht Leo binnen Lindenhaeghe de (Certified) Professional Trainers en Freelance Trainers inzake vakinhoud en wijze van presentatie. Leo is 15 jaar lang Mede-eigenaar/adviseur geweest van De Hypotheekshop in Huizen, Bussum en Soest.

AM: BEURSSESSIE
13:40 - 14:00

Zó pitcht u een verzekering met maximaal resultaat

Wetenschappelijk onderzoek naar effectief pitchen in de verzekeringsbranche

- Aangeboden door de Amersfoortse

De Amersfoortse onderzocht hoe u een verzekering het meest effectief kunt verkopen. Werkt een verkoopgesprek van 5 minuten beter dan een pitch van 1,5 minuut? Wat kunt u het beste vertellen in uw pitch? Welke pitch heeft de grootste invloed op de onbewuste ‘koopknop’ in ons brein? Op een interactieve wijze tilt u uw pitch naar een hoger niveau met Nathalie Mangelaars, beter bekend als de Pitch Queen van Nederland, en Joost Keizer van De Amersfoortse. Ga naar huis met de meest up-to-date kennis en concrete tips voor uw pitch!

Joost Keizer

Joost is Specialist Inkomen bij De Amersfoortse. Hij heeft een passie om ontwikkelingen te vertalen naar concrete oplossingen in de verzekeringsbranche. Joost is ook de initiator van de salariskoppelingen met accountants, hij heeft dit opgezet en geïmplementeerd. Voor het wetenschappelijk onderzoek naar de effectiviteit van het pitchen van verzekeringen, verzorgde hij 3 salespitches die via een MRI scan bij ondernemers en werkgevers werd onderzocht.

Nathalie Mangelaars

Nathalie Mangelaars, beter bekend als de Pitch Queen van Nederland, krijgt er energie van om mensen binnen een korte tijd tot de boodschap te laten komen. Verkooppraatjes komen er bij haar niet in: “Een pitch is geen monoloog, maar de start van een dialoog”. Een goede pitch begint volgens haar door een connectie te maken met je publiek en een ‘pitch stijl’ te kiezen die past bij je persoonlijkheid. Inmiddels heeft zij ruim 4000 mensen getraind en is zij regelmatig als pitch expert te zien in de media, zoals bij RTLZ of bij BNR.

AM: BEURSSESSIE
13:40 - 14:00

De toekomst van digitaal samenwerken begint nu!

Snel en eenvoudig gegevens uitwisselen anno 2018. De gewoonste zaak van de (digitale) wereld.

- Aangeboden door SIVI

De wereld om ons heen digitaliseert al jaren in rap tempo. Ook de verzekeringsindustrie maakt steeds optimaler gebruik van de voordelen van het digitale tijdperk. Niettemin moet de adviseur nog altijd veel handmatige handelingen uitvoeren om zijn klantdossiers actueel te houden. Dit kost niet alleen onnodig veel tijd en geld, maar verhoogt ook de kans op een incompleet klantdossier en het niet goed kunnen uitvoeren van de zorgplicht. SIVI is binnen de verzekeringsbranche verantwoordelijk voor de digitale standaarden en heeft in mei 2018 het SIVI Koppelingsprotocol geïntroduceerd. Hiermee kunnen partijen en toepassingen in de verzekeringsindustrie relatief eenvoudig aan elkaar worden gekoppeld.

Herman Lenferink

Herman Lenferink werkt als Senior Consultant bij SIVI, hét kennis- en adviescentrum voor digitaal zakendoen in de verzekeringsindustrie. Binnen SIVI is hij onder meer verantwoordelijk voor het aandachtsgebied ‘ketenoptimalisatie’. Vanuit die expertrol is hij initiator voor het ontwikkelen en implementeren van digitale standaarden. Zijn drive is om van idee te komen naar een werkende oplossing. Of, anders geformuleerd: van strategie naar tactiek naar implementatie.

AM: BEURSSESSIE
14:10 - 14:30
15:10 - 15:30

Is er nog toekomst voor bijzondere risico’s?

Waar kunnen bijzondere risico’s straks nog terecht in tijden van consolidatie en disruptie?

- Aangeboden door OOM Verzekeringen

Disruptie in de verzekeringsbranche zorgt voor nieuwe toetreders in de branche en leidt tot consolidatie bij de traditionele, grote verzekeraars. Maar vaak gaat dit over standaard risico’s zoals de inboedel of de iPhone. Maar hoe zorgen we ervoor dat de bijzondere risico’s straks ook verzekerbaar blijven? Welke rol pakken de grote verzekeringsconglomeraten? Hoe kunnen de kleine verzekeraars en gespecialiseerde tussenpersonen hun plek blijven innemen in de markt? Een interactieve sessie met ruimte voor discussie.

Chantal Deen

Chantal Deen is bij OOM Verzekeringen werkzaam als accountmanager en marketing & communicatie-adviseur. Voor haar werk vliegt ze de wereld over om met klanten te sparren over hun wensen op het gebied van verzekeren.

AM: BEURSSESSIE
14:10 - 14:30

Meer focus op uw klant - hoe de cloud helpt uw ambitie waar te maken

- Aangeboden door CCS

De winnaars van morgen kunnen snel aanpassen en nieuwe technologieën snel adopteren! In deze sessie wordt verteld hoe IT en InsurTechs u kunnen helpen u te onderscheiden en u uw focus kunt houden op uw klant!

Jochem Davids

Jochem Davids is CMO van CCS een innovatieve softwareleverancier voor de verzekeringsbranche. Voorheen won hij de Paris Fintech Award met het eerste life-style based insurance platform van InsureApp. Daarnaast is hij InsurTech ambassadeur bij Holland FinTech.

AM: BEURSSESSIE
14:40 - 15:00

Duurzaamheid en het vak van Verzekeren

Denken vanuit kansen!

- Aangeboden door a.s.r.

Deze bijeenkomst gaat niet over de definitie van duurzaamheid of het belang ervan. Deze sessie gaat over de koppeling van duurzaam ondernemen met het vak van verzekeren. Met aansprekende voorbeelden uit binnen- en buitenland (ook buiten verzekeringsland) laten we zien hoe bedrijven die duurzaamheid echt omarmen dit omzetten naar marktkansen en onderscheidend vermogen. Dat het voor deze bedrijven dé manier is om commercieel succes te behalen en een betere reputatie te bouwen. Maar ook hoe lastig het soms is om klanten mee te nemen in het verhaal van duurzaamheid.

Arjan Gundlach

Arjan is oprichter van Tomorrow is Now. Met zijn bureau helpt hij bedrijven bij het creëren van waarde en het behalen van meer commercieel resultaat met Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO). Met 15 jaar ervaring in marketing (VODW Marketing, CWS, ING) ziet hij kansen vanuit de markt en weet die te vertalen naar waarde en onderscheidend vermogen voor organisaties. Hij is ervan overtuigd dat MVO niet alleen goed is voor planeet en maatschappij, maar ook dé manier is voor bedrijven om commercieel sterker te worden en een betere reputatie te bouwen.

AM: BEURSSESSIE
14:40 - 15:00

Ambitie! AO analyse en advies in het hypotheekgesprek in 43 seconden!

Kan dat? Ja dat kan!

- Aangeboden door Callas

Een gemiddeld hypotheekdossier vraagt zo’n 20 uur werk. Soms iets minder, soms iets meer.

De gesprekken met de consument zijn leuk, de hypotheek regelen meestal ook. Maar dan moet je de inkomensrisico’s bespreken en uitleggen. Vooral het inkomensrisico arbeidsongeschiktheid is lastig, de klant is niet geïnteresseerd, AFM en Kifid liggen op de loer. Hoe krijg je dat nu toch voor elkaar?

Simpel: 3 stappen! Stap één bent u. Stap twee doen wij …. in 43 seconden! Stap drie: volg onze inloopsessie en wij vertellen je graag hoe je de klant meekrijgt in het advies en hoe je een analyse en een advies maakt in 43 seconden!

Michel van Mook

Michel van Mook is accountmanager bij Callas en gedreven om adviseurs op weg te helpen bij de soms lastige materie rondom inkomensrisico’s. Ook op deze am:dag vertegenwoordigt hij Callas, met praktische tips en tools en ervaringen neemt hij je mee om jouw advies nog sterker neer te zetten.

AM: BEURSSESSIE
15:10 - 15:30

Letselschadeslachtoffers gebaat bij professionele hulp

Hoe u klanten goed op weg kunt helpen bij letselschade

- Aangeboden door Nostimos

Tussenpersonen krijgen doorgaans niet iedere dag met letselschade te maken. Gert-Jan Mijnen zal in deze sessie uitleggen wat letselschade is en hoe de tussenpersoon het slachtoffer het beste kan helpen. Letselschade kan ontstaan door een verkeersongeval, een bedrijfsongeval, een medische fout of letsel door toedoen van een dier. Omdat het lastige materie is en u uw klant van het beste advies wil voorzien, is het handig en verstandig om ze door te verwijzen naar een goede en betrouwbare belangenbehartiger. Waar een betrouwbare belangenbehartiger aan behoort te voldoen, komt ook voorbij in deze sessie.

Gert-Jan Mijnen

Gert-Jan Mijnen

Met ruim 25 jaar ervaring in de verzekeringsbranche is Gert-Jan Mijnen een oude rot in het vak. Tegenwoordig is hij algemeen directeur van Nostimos Letselschadeskundigen. Gert-Jan heeft ervaringen bij Flyct Letselschadespecialisten opgedaan in de rol van directeur operations. Bij Delta Lloyd is hij zijn carrière begonnen als letselschadejurist, waarna hij diverse managementposities heeft mogen bekleden bij hetzelfde bedrijf. Gert-Jan heeft een sterke interesse voor innovatie. Verbeteringen in de afhandeling van letselschade, is één van zijn doelen. Hij deelt zijn kennis graag met u tijdens de inloopsessie op de AM:dag.

Vakmedianet gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en af te stemmen op uw vakmatige interesse. Meer informatie over het gebruik van cookies.